logo

Mówimy prosto o trudnych dziedzinach ...

...fundusze europejskie, przedsiębiorczość, innowacje

Prawdziwe historie

21 września 2014

Dla przeciętnego zjadacza chleba Microsoft jest jedną z najbardziej znanych marek w branży technologii informacyjnych, która głównie kojarzy się z systemem operacyjnym Microsoft Windows i oprogramowaniem biurowym Microsoft Office. Niewiele osób wie, że gigant z Redmond wytycza ścieżkę nowoczesnego marketingu. Mam na myśli wypuszczoną w tym roku stroną internetową „Historie” (Stories), która okrzyknięta została jednym z najciekawszych przykładów marketingu treści  w sieci.

Trudne wyzwanie

Niełatwo jest opowiadać o swojej firmie i marce bez wpadania w zarozumiałość i sztuczną autopromocję. Wiele firm chciałoby tego uniknąć, ale tylko nielicznym to się udaje. Microsoft wydaje się jedną tych marek, która znalazła na to sposób i przekuła w interesujący pomysł.   

Layout  „Historii” jest prosty i elegancki. Na głównej stronie widzimy duże zdjęcia, które przyciągają uwagę ciekawymi twarzami bohaterów.  Poszczególne historie napisane zostały przez zawodowych autorów, a potem starannie zredagowane. To widać, na przykład po zapadających w oko i pamięć wybiciach. Przy takim podejściu większość z tych opowiadań mogłaby z powodzeniem ukazać się w niejednym  znanym tytule prasowym czy internetowym.

Każdy bohater poddany został sesji zdjęciowej, przez co materiał fotograficzny jest nienaganny pod względem jakościowym  i świetnie dobrany. Takie historie jak „Cichy buntownik” o głównym inżynierze działu Cloud&Enterprise, czy generale Cortezie odpowiedzialnym za produkty dla wojska czyta się i ogląda z dużym zaciekawieniem.

Historie z Garażu

W Historiach możemy też poznać microsoftowych zapaleńców, którzy  po pracy kontynuują swoje pasje w Garażu, szczególnym miejscu w Redmond, w którym od kilku lat ponad 3000 pracowników zrealizowało ponad 10000 projektów. Różnią się one pod względem wielkości i zakresu. Te najciekawsze weszły nawet do produkcji pod marką Microsoftu. Dobrym pomysłem są materiały dziennikarskie (Field Journal) na temat niektórych pomysłów rodem z Garażu.

Motto strony brzmi: Wejdź do wnętrza, spójrz na  ludzi, miejsca i pomysły, które nas poruszają. I nie chodzi tutaj o  przełomowe myśli, innowacyjne rozwiązania, lecz o proste, czasem nawet banalne, ale zawsze poruszające historie pracowników koncernu. Liczy się autentyczność, gdyż prawdziwe historie najbardziej przyciągają i takie najchętniej przekazujemy dalej. „Historie” bez wątpienia dobrze zapracują na markę koncernu z Redmond.

Photo by DigitalRalph | Title: "content-marketing" | License: CC-BY 2.0

Wstecz