logo

Mówimy prosto o trudnych dziedzinach ...

...fundusze europejskie, przedsiębiorczość, innowacje

Mobilne trendy

11 lipca 2014

Aplikacja mobilna czy przewodnik turystyczny?

Rozpoczął się sezon urlopowy. Tradycyjnie w księgarniach i salonach empiku na najbardziej widocznych miejscach wystawiono przewodniki turystyczne. Jest ich cała masa – cienkie, grube, różnego formatu i różnej jakości. Choć sporo osób nadal po nie sięga, to coraz większa grupa do poszukiwania informacji turystycznej wykorzystuje tablety i smartfony. To dynamicznie rosnąca grupa, która oczekuje specjalnie przygotowanej treści dostosowanej do  urządzeń mobilnych w postaci aplikacji lub responsywnych stron internetowych.

Urządzenia mobilne są doskonałą odpowiedzią na współczesne trendy w turystyce. Coraz modniejsze stają się krótkie, dwu trzydniowe wypady, na które decydujemy się w ostatniej chwili. Nie mam czasu na wizytę w księgarni, i zbyt długie surfowanie po internecie. Rezerwacji hotelu czy pensjonatu dokonujemy niemalże w drodze do celu podróży. To samo dotyczy informacji turystycznej. Według danych duńskiej firmy Everplaces specjalizującej się marketingu mobilnym, 52% rezerwacji hoteli na świecie zostało dokonanych za pomocą urządzenia mobilnego. Ponad 50% użytkowników korzysta z aplikacji mobilnych po przybyciu do celu podróży: 94% przegląda, co jest interesującego do zobaczenia na miejscu, 75% poszukuje restauracji, 85% przegląda mapy i analizuje kierunki poruszania się.

Analiza tego trendu i wyciągnięcie pilnych wniosków to ważne zadanie zarówno dla branży hotelowej i gastronomicznej oraz organizacji turystycznych jak i dostarczycieli informacji turystycznej. To pytanie o dostępność i jakość tej informacji, czyli jakość tekstu. O tym w następnym odcinku.

Andrzej Szoszkiewicz

 

Wstecz