logo

Mówimy prosto o trudnych dziedzinach ...

...fundusze europejskie, przedsiębiorczość, innowacje

Polska europejskim liderem

6 listopada 2016

Według danych udostępnionych 1 listopada przez StatCounter w okresie od sierpnia do końca października br. po raz pierwszy więcej odsłon stron internetowych wygenerowały na świecie urządzenia przenośne (51,3%) niż komputery stacjonarne i laptopy (48,7%.).

Polska jest europejskin liderem w mobilnym korzystaniu w sieci. Statystyki wskazują, że w październiku br. w naszym kraju 60,4%. witryn oglądano na smartfonach i tabletach, a 38,2% na komputerach. Przy czym w porównaniu z czołówką europejskich krajów, surfowanie w sieci na tabletach było znikome.

Pod tym względem Polska wyprzedza m.in. Wielką Brytanię (55,6% z desktopów i laptopów , a z telefonów i tabletów 44,4%.), USA (58% i 42%) czy Niemcy (63,4% i 34,6%).

Mobilny boom obserwujemy zwłaszcza w Afryce - w takich krajach jak Kenia (89 % wejść do sieci z urządzeń mobilnych), (Nigeria (83 %), Ghana (71 %), Indie (79%) czy Bangladesz (80%).

To wyraźny sygnał dla firm, instytucji, miast i regionów żeby dostosować swoje strony internetowe do ruchu mobilnego. Tymczasem większość wciąż posługuje się witrynami zoptymalizowanymi tylko do ekranów monitorów PC-tów i laptopów. Takie strony stopniowo tracą ruch, szczególnie w sytuacji gdy od kwietnia ubiegłego roku Google w wynikach wyszukiwania faworyzuje witryny mobilne.

Uwaga: firmy chcące wejść na rynki Afryki i Azji powinny brać pod uwagę popularność urządzeń mobilnych przy m.in. planowaniu kampanii reklamowych.

Andrzej Szoszkiewicz

Wstecz